Forberedelsestid 9:00-10:45
Vi har ret mange ting vi skal ordne i dag:
- Ajourføre Google doc
- Ajourføre blogs
- Lave regelsæt for praktikanterne (nu har vi været her i 2 uger)
- Man må ikke bruge sin tlf i klasselokalet.
- Være præsentabel
- God hygiejne
- Altid veloplagt (smilende, åben og imødekommende).
- Være seriøse - pligtopfyldende.
- Privatliv er privatliv (hold en prof distance både til elever og andre lærere.)
- Opfør dig modent. Professionelt. Alle steder.
- Bevar en god tone - tal roligt og lad være med at råbe/overdøve. Ikke bande.
- Gensidig respekt
- Vær ærlig
- Vær selvevaluerende. Kast ikke med bowlingkugler, når du selv er en kegle.
- Gennemgå dagens undervisning og evaluering
Opførsel ved evaluering.
- Konstruktiv kritik
- Tiltale høfligt
- Ikke bedrevidende
- Positiv fremtoning
- Anerkendende
- HUSK vi er lærere ikke kammerater
- Kropssprog
- Konstruktiv feedback
Engelsk i 9.b 10:45-11:30
I dag skal vi se den sidste fremlæggelse (Dolly) og derefter evaluere på alle fem grupper.
Den sidste gruppe fremlagde, og vi fik gang i en diskussion i klassen.
Efterfølgende tog vi grupperne ud, en af gangen, og evaluerede på deres fremlæggelse, og bad dem evaluere på oplevelsen.
Vi både gav og modtog en masse positiv og konstruktiv feedback, som vi kan bruge til at forberede os på næste undervisningssekvens.
IDE: mobbearbejde - cooperative learning
Møde på ucsj om Synopsis 13.00 - 17.00.
Dagsorden
- Velkomst
- Formalia
- Praktikprøven
- Synopsis
- Arbejde med synopsis i grupper med eksaminatorne
Karakter efter 7trinsskala
Synopsis max 5, 9 12 normalsider
Normalside => 2600 anslag
Forside, indholdsfortegnelse og litteraturliste ikke medregnet
Bilag indgår ikke i synopsis men kan medbringes til eksamen
Materiale som illustrerer arbejde (empiri) medbringes
SYNOPSIS AFLEVERES SENEST MANDAG 25/11-13 KL. 8:00
på fronter => LR LH LV praktikeksamen -> mapper
titel: gruppeaflevering
Grundlag for bedømmelse:
Om kompetencemål (didaktik, klasseledelse og relationsarbejde) for praktikniveau 1 er opfyldt + beskrivelse, analyse og vurdering
Eksamenstid 30, 50, 65 minutter
Indledning, problemformulering og konklusion => kollektivt
Resten => individuelt MED NAVN
SYNOPSIS
- Indledning
- Problemformulering/Undersøgelsesspørgsmål
- Teori og metode
- Empiri og eksempler på undervisningsplan
- Foreløbig konklusion
- Litteraturliste
Litteratur på fronter i LV praktik
Arbejde i grupper med eksaminator
Undersøgelsesspørgsmål/Problemformulering: Hvordan kan man opretholde et velfungerende læringsrum i to fagligt og socialt forskellige klasser?
Didaktik
|
Klasseledelse
|
Relationsarbejde
|
Empiri
Fx gruppearbejde i engelsk: grupper i stedet for enkelt, da vi ville have eleverne til at samarbejde om opgaven
|
Empiri
Fx rammer -> fx at man vælger at skrive planen på tavlen
|
Empiri
Fx at vi inddeler dem i forudbestemte grupper måske for at forbedre relationerne mellem eleverne
|
Teori
|
Teori
|
Teori
|
Ingen kommentarer:
Send en kommentar