I dag finpudsede jeg vores undervisningsforløb i engelsk.
Vi havde ikke så meget forberedelse planlagt i dag.
Matematik kl. 10:45-13:15
- Læreren starter “lige på og hårdt” - og spørger om noget. Ingen svarer, og han spørger om de ikke ved det, eller om de er “uforskammede” (eleverne griner => gode relationer med plads til humor)
- Han gennemgår det på tavlen, og spørger hyppigt: “Er i med?”
- Han roser dem for det gode arbejde i går, og fortæller dem, at han regner med det fortsætter i dag :)
- Han sætter dem til at arbejde (bemærk: kun 9 minutter til at får orden, fortælle hvad de skal, og motivere) og alle elever går ivrigt i gang med opgaven.
- Læreren opfordrer til, at de kan spørge ham om hjælp, eller eventuelt spørge praktikanterne.
- Jeg gik rundt og prøvede at hjælpe eleverne, så godt jeg kunne.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar